Week 6 Op naar Pori 3 musea in 4 uur - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Teun Roosmalen - WaarBenJij.nu Week 6 Op naar Pori 3 musea in 4 uur - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Teun Roosmalen - WaarBenJij.nu

Week 6 Op naar Pori 3 musea in 4 uur

Door: Teun van Roosmalen

Blijf op de hoogte en volg Teun

18 Oktober 2014 | Finland, Vaasa

Hallo iedereen, ja ik weet dat het al weer bijna 2 weken is geleden maar ik wil er nog wel over vertellen.

Dinsdag
Nadat ik in de terug was van de film bij de fransman, sliep ik in de ochtend uit en ging toen zwemmen. Daarna heb ik op school gegeten en aan de project gewerkt. In de avond zijn we op stap geweest.

Woensdag
Zoals het een ritueel hier begint te worden, sta ik in de woensdag voortaan wat later op, omdat de dinsdag avonden wel vaak laat zijn. Daarna ben ik naar school gegaan voor de les marketing en in de avond natuurlijk de zweedse les. Ik was wel moe na de zweedse les en heb dus even een uur geslapen voordat ik moest gaan werken bij Fontana.

Donderdag
In de ochtend ging ik weer naar school toe om aan het project te werken. Want als ik op school ben, dan krijg ik meer gedaan dan thuis. We hebben bij het project nu ieder een eigen part wat je moet doen aan het project. Maar ik dacht dat de Fransman ook wel op school zou komen deze week, maar dat is helaas het niet geval. Zodoende werkte ik op school en ging in de avond al weer gouw naar huis.
De donderdagavonden zijn meestal de rust avonden, omdat op dinsdag stap avond is woensdag werken en vrijdag soms werken of stappen en zaterdag werken. Maar mijn project deel moest vrijdag af zijn en heb dus nog tot laat gewerkt.

Vrijdag
Ik lag ongeveer om 12 uur op bed, maar ging al weer vroeg op om te zwemmen. Nadat ik terug kwam van zwemmen, zag op mijn mobiel dat de mensen van me projectgroep naar de dierenpark gingen. Ik was dat totaal vergeten, en heb dus het laatste deel van mijn project afgemaakt en toen zijn we in de avond naar een soort georganiseerde oktoberfest gegaan. Alleen deze oktoberfest viel wel heel erg tegen, er was niemand. Dus hebben we maar 1 biertje gedronken wat we kregen, en daarna zijn we maar naar de andere bar gegaan, uiteindelijk was het bij een deel waar ik werk, dus hebben vrij goedkope biertjes gedronken.
Helaas viel het bier een beetje raar en dus was ik weer een beetje wazig aan het lopen en rond aan het kijken. Ik dacht daar gaat me geplande reisje naar Pori, omdat ik al om 8 uur uit me bed moest, en het was 12 of 1 uur voordat ik thuis was.

Zaterdag
Ik had me wekker wel gezet voordat ik ging slapen en ik werd eigenlijk heel goed wakker, dus heb ik me spullen bij elkaar gepakt, even gouw eten door me keel geduwd en vervolgens gouw fietsen naar de busstation, aangezien Pori met de bus beter bereikbaar is. Ik nam mijn kleine mountainbike mee om te hopen dat ie ook in de bus kon, en ja dat was mogelijk. Zodoende nam ik mijn bike mee.
Mijn plan was om 3 musea te bezoeken in 4 uur, aangezien ik in de avond weer moest gaan werken.
Dus hop de bus in, ik dacht oo 2 uurtjes rijden, nou het duurde 3,5 uur... dus beetje geleerd in de bus voor zweeds en ook een beetje geslapen. Daarna was ik dus aangekomen in Pori.
De laatste bus terug naar Vaasa zou over 4 uur weer wegrijden, zodoende had ik dus 4 uur de tijd. Ik had een klein beetje voorbereid door musea punten in google maps op te slaan, en vervolgens de route daar naar toe maken. Zodoende met de fiets daar naar toe fietsen en de eerste musea bezoeken. Deze musea stond op een heel bijzonder plek, namelijk op een begraafplaats, deze musea heeft een vader voor zijn dochter gebouwd die op een veel te jonge leeftijd is overleden. Alleen hij was dicht. Zodoende heb ik alleen de buitenkant gezien. Daarna ben ik naar de volgende musea toe gefietst om de musea te bezoeken. Deze musea bestond uit het geschiedenis van de stad Pori, die overigens 9 keer totaal is afgebrand. Nadat ik die musea had bezocht ging ik naar de laatste musea. Deze musea heet de Rosenlew musea, deze musea gaat over de technologie over de verschillende kook apparaten en stoom machines.
Tussen de laatste en ene laatste musea stonden er ook een aantal standbeelden, en die dingen staan stil en doen niks, zodoende had ik een aantal foto's genomen met de standbeelden. Want ja pret in je leven kan je ook hebben.
Zodoende was het een leuke dag in Pori, daarna ben ik weer op tijd terug bij de bus om weer vervolgens weer 3,5 uur in de bus te zitten.
In de avond na een uurtje powernappen kon ik weer gaan werken. Maar het was een geslaagde dag.

Zondag
In de ochtend heb ik echt even goed geslapen en zijn we in de middag naar de brug toe gefietst met een paar mensen. Daar hebben we een middagje doorgebracht. Het was mooi weer en een dagje om goed te besteden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Vaasa

Teun

Ik ga voor mijn studie een half jaar naar Finland. In Finland ga ik een EPS volgen. EPS staat voor Europese Project Semester. Dit project houd in dat je met studenten uit verschillende landen samen aan een project gaat werken. Het project zal waarschijnlijk bestaan uit een groene energie project. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn verhalen zullen lezen, en blijven volgen. Natuurlijk zal ik ook mijn best doen om de foto's erop zetten, vanwege dat foto's meer als 1000 woordjes tikken zal zijn.

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 6698

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 31 December 2014

Finland

Landen bezocht: