De 5e week met de eerste zwemwedstrijd. - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Teun Roosmalen - WaarBenJij.nu De 5e week met de eerste zwemwedstrijd. - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Teun Roosmalen - WaarBenJij.nu

De 5e week met de eerste zwemwedstrijd.

Door: Teun van Roosmalen

Blijf op de hoogte en volg Teun

30 September 2014 | Finland, Vaasa

Dit is mijn 5e week (en 5e blog) alweer in Finland. De dagen zijn maar helaas 24 uur, maar heb elke dag nog genoeg gedaan. In het weekend had ik mijn eerste zwemwedstrijd. Daarover kan je alles lezen in mijn onderstaande kopjes.

Maandag
We hadden in de ochtend geen les, dus was ik maandag ochtend wezen zwemmen na een weekendje Umeä in Zweden. Alles voelde niet echt soepel gaan maar ach heb me best weer gedaan. Ik was daarna naar school gegaan om aan het project te werken. Maar helaas waren mijn projectleden er niet dus heb ik zelf maar wat gedaan. Het deel bestond uit op internet zoeken naar robot's die lijken op een robot die planten kan plukken. Helaas zijn er daar geen van, dus er moet een aantal look a likes worden. In de middag hadden we zweedse lessen. De lerares is echt fanatiek en vrolijk om ons zweeds te leren. In de avond was ik nog bij andere mensen wat drinken en daarna gaan slapen.

Dinsdag
In de ochtend had ik al mijn rotzooi opgeruimd van het kamperen en daarna naar school gegaan. Helaas was het vandaag weer hetzelfde dat er niemand was, dus ben ik naar huis gegaan om de fietsen die ik gevonden heb banden te plakken en daarna te gaan verkopen. Ja ik weet dat het zwarte markt handel is, maarja waarom niet. Als ze toch achter worden gelaten.... Dinsdag avond waren we onze tweede ijshockey wedstrijd gaan kijken en daarna waren we naar Olliviers In gegaan. Ja het was een leuke dans avond. Shotjes biertjes = zatte avond. Zodoende weet ik nog wel dat we daarna pizza zijn gaan eten, maar hoe dat eruit gezien heeft voor eric.... helaas weet ik dat niet meer.

Woensdag
In de ochtend had ik echt een brakke ochtend. Ik dacht wel echt om even te gaan zwemmen. Zo dus hup mezelf uit me bed gesleurd en naar het zwembad gegaan. Daarna voelde ik me wel wat beter. Daarna ben ik even wat gaan eten op school maar daarna niks meer gedaan. Want ik ben mijn twee lessen vergeten die ik die dag had.... Tja kan gebeuren dat je Sales management mist en ook de zweedse les. In de avond was het Wasa by night. Het is eigenlijk een grote kroegentocht. Stempeltje scoren voor je kaart door een biertje of drankje te drinken en hup naar de volgende kroeg. Als je 8 stempels hebt kan je een shirt scoren. Helaas moest ik die avond werken, dus 3 halve liters achter over getikt, en daarna gouw 2 loempias halen en daarna werken.
Laat nou bij het werk een gratis shirt scoren(krijgen) van Wasa by night. Jaja daar was ik echt heel erg blij mee.
Dus hard gewerkt die nacht aangezien dat het druk was. Daarna naar huis en naar me bedje gegaan.

Donderdag
In de ochtend was ik naar de les gegaan met 3 uurtjes slaap. Zodoende is dat niet heel erg veel uurtjes. Maarja wie wil werken moet tegen weinig slaap kunnen. We hadden project overleg en 1 jongen was helaas niet gekomen. Want hij wist het niet. In de middag had ik nog zwemtraining en daarna ben ik bij een feestje geweest bij de appartementen. Ik had mijn wafel maak spullen meegenomen. Zodoende hadden we bier en wafels.

Vrijdag
Ik had even wat langer uitgeslapen. Ik was best moe, kan gebeuren, ook bij mij,, daarna was ik naar school gegaan voor de project werk. In de avond heb ik met een paar mensen proberen een sudoku op te lossen. Helaas is dat mij niet gelukt, een paar andere wel. Maar ach een leuke denk avond gehad.

Zaterdag
Ik was in de ochtend al vroeg op om te gaan hardlopen. Helemaal naar de stad en terug jaja ongeveer 20 min enkel rit. Daarna ben ik naar het zwembad gegaan om te zwemmen en daarna de wedstrijd te kijken. Maar ik dacht zal het toch proberen om mij te kunnen op geven voor de wedstrijd. Dus ik vragen, nee nee kan niet want je hebt een licentienummer nodig ofzo, en dat duurt 2 weken. Ik dacht oo oke naja andere keer dan. Dus ik weer zwemmen. Komen ze naar mijn toe, maar als je een licentienummer in nederland hebt, en die kan je laten zien, dan mag je meedoen met de wedstrijd. Dus ik als een gek het water uit ren naar me kluisje waar mijn mobiel ligt, en vragen aan verschillende mensen wat mijn licentienummer is. Ik was zeer blij dat max mijn licentienummer snel had gevonden. Dus toen ben ik weer naar de mensen gegaan waar je kan opgeven voor de wedstrijd. Ja het werd goed gekeurd. Ik kon de 100 wissel 100 school en 100 vrij zwemmen. Dus toen ging ik als een gek naar huis om mijn badmuts te halen van arethusa en daarna weer terug om nog 20 minuten in te zwemmen. Daarna was het de wedstrijd.
100 wissel ging wel opzich goed (1.12). Ik ben wel tevreden met me tijd maar het kan altijd beter. 100 school kwam er snel achteraan. Mijn tijd 1.24 was ook een beetje aan de lage kant. Dat gelde ook voor mijn tijd op de 100 vrij 1.08. Ik vond het wel gewoon vet om deel te nemen aan de wedstrijd. En ben gemotiveerd om meer te gaan trainen en minder bier te gaan drinken.
Ik was daarna even gaan slapen want moest in de avond gaan werken. Ik werd al weer naar een uur wakker en werd uitgenodigd om bij eric zijn vrienden te komen bij het appartement. Daar heb ik met hun tot rond 23.00 gekaart en gegeten en gepraat. Daarna was het al om half 12 beginnen bij Fontana. In het begin was het een drukke avond voor me, omdat 1 medewerkster 1 uur te laat was. Dus moest ik met een andere collega 1.5 x zo hard werken.
Maar ach dat kan gebeuren. Daarna ging het wel goed.

Zondag
Ik was in de ochtend om 5 uur thuis. De baas was wel tevreden over me, hoe ik had gewerkt in de nacht. Dus dat is weer mooi meegenomen. Ik werd al om 10 uur weer wakker, mooie tijd, daarna hadden we in de middag een lunch met mijn appartementgenoten. Eric had kreeften gekocht en dus werden die gekookt. Hij had ook kaascake gemaakt. Dat smaakte allebei errug lekker.
In de middag had ik ook skype met de hele familie verhagen (van mijn moeders kant) Dat was wel leuk om te zien. In de avond was ik al vroeg gaan slapen.

Maandag
In de ochtend ging ik zwemmen, daarna ging ik naar school toe. Dat begint normale routine te worden :P, maar we zitten ook hier voor de school. In de avond was ik bij de franse jongen geweest voor de pizza en bier en een film. Alleen ik was om 10 uur in de avond even 20 minuten in slaap gevallen, maar de film was wel superleuk. Over wezens in de verre verre ruimte. De film hete impromiteels ofzo iets. Maarja films boeien me eigenlijk niet zo heel erg. Achja de pizza smaakte goed. De fransman heeft ook een goed appartment, betaalt ook 500 euro voor, maar wel met tv enz. In mijn appartement mis ik eigenlijk mijn tv niet zo. Ik heb genoeg te doen.


Foto's

Ik ben er mee bezig om de foto's op google drive te krijgen. Zodat je ze daar kan zien aangezien daar meer foto's erop kunnen.
Als het af is zal ik de link ook in de blog plaatsen.


Zo dat was weer een hele verslag, maar wel veel meegemaakt.

  • 30 September 2014 - 22:47

    Cindy:

    Leuk om te lezen dat je zo veel doet. Ben je al een pizza-expert of bestel je telkens dezelfde pizza?
    Groetjes en veel plezier.

  • 01 Oktober 2014 - 09:11

    Teun Van Roosmalen:

    We kopen pizza bij de supermarkt :) en dan in de oven opwarmen :) Dankje wel! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Vaasa

Teun

Ik ga voor mijn studie een half jaar naar Finland. In Finland ga ik een EPS volgen. EPS staat voor Europese Project Semester. Dit project houd in dat je met studenten uit verschillende landen samen aan een project gaat werken. Het project zal waarschijnlijk bestaan uit een groene energie project. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn verhalen zullen lezen, en blijven volgen. Natuurlijk zal ik ook mijn best doen om de foto's erop zetten, vanwege dat foto's meer als 1000 woordjes tikken zal zijn.

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 6700

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 31 December 2014

Finland

Landen bezocht: