Week 10 met moeder en boertje op bezoek - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Teun Roosmalen - WaarBenJij.nu Week 10 met moeder en boertje op bezoek - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Teun Roosmalen - WaarBenJij.nu

Week 10 met moeder en boertje op bezoek

Door: Teun van Roosmalen

Blijf op de hoogte en volg Teun

04 November 2014 | Finland, Vaasa

Hallo, hierbij mijn 10e week verslag vanuit Finland.

Het is echt een vreemd weer in Finland, want wanneer ik dit blog schrijf, en buiten kijk, is het al weer aan het sneeuwen. Zodoende maken we het allemaal mee in Finland.

Maandag
In de morgen was ik niet gaan zwemmen maar wel proberen op tijd op school te zijn voor de zweedse lessen, want woensdag hebben we een zweeds examen.
In de avond heb ik me was gewassen.

Dinsdag '
In de ochtend ben ik wel gaan zwemmen en daarna naar de zweedse lessen gegaan. In de middag hadden we nog project, en daarna had ik een sport activiteit. Hardlopen wat ik al lang niet meer gedaan had.
In de avond had ik nog een koffie met een finse meid en was al vroeg thuis om proberen nog te leren. Maar ik ben helaas in slaap gevallen.

Woensdag
Het was dan zover, eerst had ik nog een presentatie over wat we met het project zover hadden bereken, helaas viel dat bij de leraren niet al te goed en we moeten nu veel opnieuw doen.
Daarna had ik het zweeds examen wat wel goed ging. Zodoende had ik nog wel iets om in de avond te vieren, want in de avond was er een sit sit party. Deze soort party houd in dat je aan een tafel zit om te drinken en wat liedjes zingt. Het was wel een leuke avond.

Donderdag
Ik had een brakke ochtend en heb daardoor niet gezwommen in de ochtend.
In de middag hadden we wel sport activiteiten en dus geen school.
In de avond hadden we een film. De film was dracula, een zeer leuke film in het engels met fins en zweeds ondertiteling.

Vrijdag
In de ochtend ben ik spullen wezen kopen voor de halloween party. Het was even zoeken wat ik zou willen worden. Uiteindelijk werd ik de dood. Ik had alle spullen gehaald en daarna was ik naar school gegaan om te eten en daarna aan het project te werken.
Daarna heb ik de kostuum van de dood in elkaar gezet met behulp van tape en vuilniszakken.
Daarna was ik naar olliviers inn geweest om 1 uur wat te gaan drinken om daarna in mijn kostuum te gaan werken.
Helaas was het kostuum wel erg warm om de hele avond in te werken. Dus heb na een uur het kostuum uit gedaan.
Gelukkig was het de hele avond niet extreem druk, dus was het ook leuk voor mij.

Zaterdag
In de ochtend had ik wat uitgeslapen en moest ik me fiets nog steeds op school halen. Dus had even ontbeten en me fiets gehaald en daarna een koffie moment gehad met een duits meidje en daarna kwamen me moeder en me broertje op bezoek.
Nadat we bij het hotel waren gearriveerd gingen we eten. Het eten smaakte echt heel erg goed. In de avond had ik eerst ons mam een rondleiding gegeven in de nachtclub waar ik werk en daarna ben ik met me broertje uit geweest.

Zondag
In de ochtend hebben we ontbeten bij het hotel en zijn we daarna Vaasa verkennen op onze mountainbike. In de middag was onze Paul terug naar het hotel gegaan om te leren en ben ik met ons mam naar de tenniscenter gegaan want we hadden met mensen van het appartement afgesproken om binnen te gaan hockeyen Dat was wel leuk. Daarna zijn we weer naar het hotel gegaan om daar het zwembad te proberen. Het was niet al te groot, maar wel een koud zwembad. Daar hebben we ook meteen maar de sauna uit geprobeerd.

Maandag
In de ochtend hadden we ontbeten bij het hotel en hadden gisteren bij een verhuurder een auto besteld voor vandaag.
We zijn naar de svedjehammen gereden en daar rond gekeken. Daarna zijn we naar een paar dorpen gereden om proberen wat te zien. Alleen er was niet zo extreem veel te zien, want veel dingen waren helaas gesloten. Daarna kwamen we ineenkeer bij oud Vaasa uit. Ik wou daar een gebouw bezoeken, ik zag een meneer al vreemd naar me kijken wat ik van plan was. Hij was uiteindelijk een persoon die daar werkte. Zodoende konden we in de kerk kijken. Het was een hele mooie kerk.
Ze hebben op de zondag avond een mis tijdens kerst (21 december) waar ik graag naar toe zou willen gaan.
Maandag avond hadden we tacos gemaakt.
We gingen best redelijk vroeg slapen, want we moesten al om half 4 eruit.

Zo dit was me reisverslag voor deze week weer :)



  • 04 November 2014 - 18:31

    Jeanne Opdam:

    Heej Teun, weer een mooi verslag over je belevenissen in finland. Leuk dat paul en jullie mam geweest zijn. Is jullie pap ook nog van plan te komen? Veel plezier en tot horens, jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Vaasa

Teun

Ik ga voor mijn studie een half jaar naar Finland. In Finland ga ik een EPS volgen. EPS staat voor Europese Project Semester. Dit project houd in dat je met studenten uit verschillende landen samen aan een project gaat werken. Het project zal waarschijnlijk bestaan uit een groene energie project. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn verhalen zullen lezen, en blijven volgen. Natuurlijk zal ik ook mijn best doen om de foto's erop zetten, vanwege dat foto's meer als 1000 woordjes tikken zal zijn.

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 6689

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 31 December 2014

Finland

Landen bezocht: