Week 9 met novia bezoek aan kokkola - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Teun Roosmalen - WaarBenJij.nu Week 9 met novia bezoek aan kokkola - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Teun Roosmalen - WaarBenJij.nu

Week 9 met novia bezoek aan kokkola

Door: Teun van Roosmalen

Blijf op de hoogte en volg Teun

27 Oktober 2014 | Finland, Vaasa

Ja deze week was iets rustiger maar ik heb me weer aangemeld voor de zweedse lessens deel 2. Zodoende blijf ik mooi lekker druk houden.
Voor de weekend, er is een activiteit georganiseerd waar alleen internationale studenten van verschillende steden van de schoolorganisatie Novia aan deel kon nemen. Zodoende waren er mensen van Turku, Jacobstad en wij kwamen van Vaasa.

Maandag
Maandag was ik in de ochtend gaan zwemmen, daarna was ik aan het project werken begonnen. In de avond was ik weer gaan zwemmen. En daarna had ik niet zo veel meer gedaan dan kleding wassen...

Dinsdag
In de weer gezwommen, daarna naar school gegaan om de zweedse lessen weer te gaan volgen. Daarna ben ik naar de andere school gegaan om aan het project te werken. In de avond zijn we naar de ijshockey game geweest. Dat was wel weer een mooie wedstrijd. Helaas hadden ze weer verloren. In de avond ben ik met een paar mensen van het appartement naar olliviers in geweest om daar wat te gaan drinken en dansen.

Woensdag
Woensdag heb ik niet zo veel uitgeslapen want ik wou een kaartje kopen voor de sit sit party deze woensdag. Het is best onvoorstelbaar dat je al om half 9 gaat wachten voor de kaartjes, 20 personen wachten toen al voor mijn, terwijl de kaartjes verkoop om 12 uur pas begint, maar ik heb me kaartje. Daarna hebben we nog even aan het project gewerkt en ben daarna naar de zweedse les gegaan en daarna naar huis om te slapen en daarna te gaan werken.

Donderdag
In de ochtend heb ik dit keer wel wat langer uitgeslapen en zijn we daarna naar school gegaan om aan het project te werken. Daarna ben ik naar een meidje geweest die ik kende van school. Alleen toen begon het extreem hard te waaien en dus zocht het niet meer naar de oktoberfest te gaan.

Vrijdag
Gelukkig kon ik bij haar overnachten en ben daarna naar huis gegaan. Maar Het sneeuwde in de nacht al! Dus moest ik een beetje haasten om thuis te komen. Daarna heb ik me tas ingepakt in 2 minuten.... en ben de telefoon adapter vergeten.. Gelukkig hadden andere de zelfde lader bij zich en kon ik die lenen, maar ik had me telefoon niet nodig, want we waren toch op een weekend.
We hebben vrijdag een aantal spellen gedaan, starten met naamspelletjes en daarna wat ouderwetse spelletjes wat wel zeer leuk is. Daarna hebben we met een paar mensen nog sneeuw ballen gevecht gehouden en heb daarna meid een meidje nog een uurtje kussengevecht gehouden. Daarna zijn we maar gaan slapen.

Zaterdag
In de ochtend zijn we wezen ontbijten en hebben daarna een teambuilding spel gedaan. Daarna hebben we weer gegeten en vervolgens hebben we een aantal activiteiten gedaan in de bossen. Het regende een beetje, maar vervolgens was het wel mooi weer.
In de avond hebben we een sauna genomen en zijn we hebben we een film gekeken. Het was leuk.

Zondag
In de ochtend hebben we een brunch gehad en zijn we daarna naar de centrum gegaan om daar nog te wachten voordat de trein kwam voor sommige mensen.
Daarna was het rond 5 uur in de avond voordat we thuis waren.
Maar het was een zeer geslaagde weekend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Vaasa

Teun

Ik ga voor mijn studie een half jaar naar Finland. In Finland ga ik een EPS volgen. EPS staat voor Europese Project Semester. Dit project houd in dat je met studenten uit verschillende landen samen aan een project gaat werken. Het project zal waarschijnlijk bestaan uit een groene energie project. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn verhalen zullen lezen, en blijven volgen. Natuurlijk zal ik ook mijn best doen om de foto's erop zetten, vanwege dat foto's meer als 1000 woordjes tikken zal zijn.

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 6676

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 31 December 2014

Finland

Landen bezocht: