Week 8 met het bezoeken van jacobstad - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Teun Roosmalen - WaarBenJij.nu Week 8 met het bezoeken van jacobstad - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Teun Roosmalen - WaarBenJij.nu

Week 8 met het bezoeken van jacobstad

Door: Teun van Roosmalen

Blijf op de hoogte en volg Teun

20 Oktober 2014 | Finland, Vaasa

Ja na een week sint-petersburg was het weer even rustig, minder... veel minder feesten maar we blijven actief deelnemen in de samenleving.

Dinsdag
Nadat ik al bijna een week niet meer gesport had, was het nu tijd voor om weer een keer te gaan sporten. Ja ik ging dus in de ochtend weer zwemmen. Zodoende rond half 8 opgestaan even gouw wat gegeten en naar het zwembad gegaan.
Daarna had ik nog wat projectwerk, maar ik merkte dat het vakantie was. Aangezien bijna niemand op school was en de kantine was dicht. Zodoende ging ik maar naar het andere restaurant om daar wat te gaan eten.
Dat was 2 euro, eigenlijk dus 60 cent goedkoper... Misschien wordt dat mijn vaste stekkie.
Verder heb wat aan het project gewerkt, maar dat was niet echt nodig. In de middag had ik afgesproken met een finse meid om koffie te drinken. Dat werd uiteindelijk de hele avond met gezellig praten enz.

Woensdag
In de ochtend had ik wat uitgeslapen en daarna naar school toe om te eten en daarna weer naar huis. Oftewel niet zo veel gedaan.
In de avond moest gaan werken

Donderdag
Beetje uitgeslapen gesport en daarna naar school toe om te eten, proberen curssen te vinden voor me fins en zweeds. Helaas is dat niet gelukt. Daarna ben ik met de finse meid gaan squachen en zijn we daarna naar mijn appartement gekomen om chips te eten en daarna wafels gemaakt, en dat was het weer voor vandaag.

Vrijdag
In de ochtend gezwommen en daarna zitten bedenken wat ik in de weekend zou gaan doen. Ik herinderde me dat er een bootcompany was in Jacobstad. Zodoende via Sjan probeerde achter te halen wat de naam van het bedrijf was, waar ze bij Tijssen elektro, elektro spullen leveren aan de Baltic (naam van de bootcompany)
Maarja dus eerst naar school om mijn blog bij te werken van een paar weken geleden, en wachten totdat de fransman een keer naar school kwam. Want ik had met hem om 2 uur afgesproken, helaas kwam die pas om 5 uur aankakken. Zodoende is dat wel een hele late tijd, want hij was het vergeten..... In de avond moest ik werken bij Fontana bij een hiphop evenment. Dat was echt heel erg vet.

Zaterdag
In de ochtend ging ik dus naar jacobstad met de finse meid. Alleen we kwamen in de bus achter dat het wel erg ver lopen is naar de scheepswerf. Zodoende kende ik iemand die toevallig in jacobstad woont, en heb dus haar gevraagd of ze met de auto daar naar toe kan rijden. Die mogelijkheid was er, en hebben we zodoende daar naar toe gereden. Helaas was het gesloten voor bezoekers, en daarna hebben nog bij haar in jacobstad wat koffie gedronken en koekjes gegeten. Maar ze woont in jacobstad bij haar ouders, en ze woont daar wel erg mooi. Daarna kregen nog een rondleiding van haar in de stad.
Daarna gingen we al vroeg terug naar vaasa met de bus, aangezien dat dat de laatste bus was.
Daarna moest ik gaan werken in de avond.

Zondag
Zondag heb ik bijna tot niks gedaan. Beetje een lamlendige dag.

  • 22 Oktober 2014 - 14:11

    Joyce:

    Ik zie het al: jij komt je tijd wel door daar ;-)

    Geniet ervan, hartelijke groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Vaasa

Teun

Ik ga voor mijn studie een half jaar naar Finland. In Finland ga ik een EPS volgen. EPS staat voor Europese Project Semester. Dit project houd in dat je met studenten uit verschillende landen samen aan een project gaat werken. Het project zal waarschijnlijk bestaan uit een groene energie project. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn verhalen zullen lezen, en blijven volgen. Natuurlijk zal ik ook mijn best doen om de foto's erop zetten, vanwege dat foto's meer als 1000 woordjes tikken zal zijn.

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 6673

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 31 December 2014

Finland

Landen bezocht: