Week 11 een rustige week - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Teun Roosmalen - WaarBenJij.nu Week 11 een rustige week - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Teun Roosmalen - WaarBenJij.nu

Week 11 een rustige week

Door: Teun van Roosmalen

Blijf op de hoogte en volg Teun

26 November 2014 | Finland, Vaasa

Me moeder en me broertje gingen in de dinsdag ochtend naar huis en zodoende was het weer een rustige week voor me.

Dinsdag
We stonden in de ochtend heel erg vroeg op om naar het vliegveld te gaan. Want ja me moeder en me broertje gingen weer naar huis. Dus rond 4 uur opstaan. We hadden die avond ervoor afbak broodjes gehaald. Zodoende in de oven en opwarmen. Na het ontbijt gingen we naar het vliegveld. Toen we daar aankwamen was het vertrekhal nog niet open. Tja stonden we daar met de gehuurde auto pal voor de ingang te wachten voordat die openging. Zodoende na een klein kwartier wachten ging die wel open. Toen heb ik hun gedag gezegd en ben ik terug naar Vaasa gereden, de huur auto terug op de huurplek geplaatst en daarna met de fiets naar huis en weer verder slapen. Tja het was namelijk nog maar 6 uur in de morgen.
Verder stond op het programma vandaag: energie of vaasa. Verschillende bedrijven die zich presenteren, eigenlijk een bedrijven dag. Na deze happening was het presenteren van onze school in Nederland. Ik had deze opdracht samen gedaan met Peter. Het sneeuwde toen best erg die dag en ik fietste met Peter naar huis, maar ik was mijn oplader van mijn laptop vergeten. Dus was ik weer terug naar school gefietst en toen maar tot 10 uur gewacht in de library. Maar helaas stopte het niet met sneeuwen en moest als nog naar huis fietsen in de sneeuw.

Woensdag
Het sneeuwen was gelukkig gestopt maar het vroor s'nachts. Zodoende was het sneeuw hard en gevaarlijk om overheen te fietsen. Maar zodoende was ik wel naar school gegaan. Want we hadden ook groepsbespreking wat elke week is. En de leraar was niet zo blij na de tussentijdse presentatie. Zodoende hadden we een heel gesprek. Na dit gesprek gingen we maar weer aan de slag. In de avond moest ik nog werken, maar het was niet extreem druk.

Donderdag
Ik was al in de vroege ochtend opgestaan. Ik moest best veel aan het project werken. Dus dat was een dagje aan werken. In de avond na het overhalen ging ik toch maar op stap. De eerste donderdag dat ik op stap ging. Het was een georganiseerde feestje. Ik was daar om 10.00 uur savonds maar ging al weer om 1 uur weer naar huis.

Vrijdag
In de ochtend beetje uitgeslapen, toen naar school gegaan want we hadden groepswerk. Helaas was het niet zo lang en moest in de avond al weer werken.

Zaterdag
Ik was voor de eerste keer een zwemtraining gaan volgen. Voordat het was sprak ik met een duits meidje. Ik zei tegen haar dat ze bij mijn koffie kon drinken wanneer ik terug kwam van het zwemmen. We hadden toen ook wafels gemaakt. Daarna zei ze dat ze in de avond wat eten klaar maakte. Ik ben vergeten hoe het heet, maar het smaakte wel goed. Daarna hadden we een klein feestje maar we konden toen maar daar kort zijn, omdat ik daarna moest gaan werken.

Zondag
Tja zondag toen was het met de bus richting helsinki (sliep btw maar 2 uur) en naar de boot. Want we gaan naar STOCKHOLM! Ik kon in de bus niet zo heel veel slapen, maarja kan gebeuren, we hadden in de avond natuurlijk ook nog een party op de boot. Dat kan je allemaal lezen in het volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Vaasa

Teun

Ik ga voor mijn studie een half jaar naar Finland. In Finland ga ik een EPS volgen. EPS staat voor Europese Project Semester. Dit project houd in dat je met studenten uit verschillende landen samen aan een project gaat werken. Het project zal waarschijnlijk bestaan uit een groene energie project. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn verhalen zullen lezen, en blijven volgen. Natuurlijk zal ik ook mijn best doen om de foto's erop zetten, vanwege dat foto's meer als 1000 woordjes tikken zal zijn.

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 1670
Totaal aantal bezoekers 6691

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 31 December 2014

Finland

Landen bezocht: