Week 7 met bezoekje aan Rusland (Sint-peterburg)! - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Teun Roosmalen - WaarBenJij.nu Week 7 met bezoekje aan Rusland (Sint-peterburg)! - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Teun Roosmalen - WaarBenJij.nu

Week 7 met bezoekje aan Rusland (Sint-peterburg)!

Door: Teun van Roosmalen

Blijf op de hoogte en volg Teun

20 Oktober 2014 | Finland, Vaasa

De weken gaan hard hier in Finland. Ik heb eigenlijk weinig tijd om te typen, wat wel een goed teken is, dat ik veel tijd actief bezig ben hier in Finland.
Ik neem je deze week mee in mijn avonturen in Rusland.

Maandag
Vandaag zouden we eigenlijk onze project bespreking hebben, maar dat ging helaas niet door, zodoende was ik in de ochtend gaan zwemmen en in de middag maar verder op school aan het project gewerkt. Ik merk gewoon dat mijn Franse collega project medewerker eigenlijk geen zak doet, en dat concludeert ook de leraar dat ik eigenlijk altijd alleen op school zit. Want ja ik wil wel gewoon mijn Erasmus halen met een goed cijfer. Zodoende gaat de leraar ook een goed gesprek beginnen met de Franse jongen... hoop ik.... Ik de middag laat had ik nog de zweedse lessen en in de avond om half 10 nog wezen hardlopen.
In de avond heb ik niet zo heel veel meer gedaan.

Dinsdag
Dinsdag ochtend probeer ik mijn sporten erin te houden, dus dan sta ik vroeg op om even te gaan zwemmen. Daarna naar school toe om aan de project te werken, en in de middag had ik nog een Duitse jongen (Tobias) geholpen met zijn lekke band van zijn fiets. Daarna waren in de avond op stap geweest bij Oliviers inn en het was weer vroeg in de ochtend.

Woensdag
Tja brakke woensdags ochtenden, even op school eten en de lessen volgen en in de avond eten gehaald en spullen gepakt voordat ik ging werken. Want de volgende dag zou het gaan gebeuren, we gaan namelijk naar Rusland #gekkeheid #dachtnooitertekomen #benbenieuwd #genoeghashtags

Donderdag
Gelukkig hoefde ik niet zo heel lang te werken, want er was niks te doen. Zodoende had ik genoeg geslapen en vandaag zou het dan gebeuren.. ik had al een groot deel van me spullen klaar staan en zou dus was het opstaan en de rest van me spullen pakken en met Eric naar de busstation fietsen om daar met de ESN bus mee te gaan naar Rusland.
ESN is een organisatie (Exchange students network) om de uitwisseling studenten op bijzondere tripjes te sturen. Je kan zelf bepalen voor welke trip je meewilt, en dus kan je voor alles kiezen of voor maar eentje. Op mijn planning staan dus Rusland trip, een boottrip op zee naar stockholm en naar lapland toe. Dus heb genoeg tripjes in deze zeer kortte 4 maanden.
De busreis duurde 5 uur voordat we in Helsinki aankwamen, echt de wegen lijken niet op te houden, en vervolgens konden we met de boot mee, 8 verdiepingen kei groot schip, naar Rusland toe. Deze vaartocht zou de hele nacht duren en komen we dus in de ochtend daar pas aan. Zodoende kwamen we op de kamers (cabinnen) om vervolgens maar wat te gaan drinken. Ik had me pas laat ingedeeld in de kamer en zat dus met een jongen uit mexico en een jongen uit griekenland op de kamer, maar ik dumpte me spullen daar neer en ging op zoek naar de mensen die ik kende. Zodoende kwam ik de groep van Eric tegen en hebben we wat rondgelopen en toen zijn we cocktails gaan drinken, want het was 2 voor de prijs van 1.
Daarna zijn we nog wat gaan eten en daarna nog verder gefeest op de boot.

Vrijdag
In de ochtend kwamen we dus aan in Sint-peterburg. We hadden eerst een bustour door de stad heen. Overal her en der stoppen voor de foto's en dan hup weer gouw de bus in om naar de volgende stop te gaan. Vervolgens in de middag kwamen we aan bij het hotel en hebben we daar de spullen uitgepakt.
Er was wat raars gegaan bij de kamer indeling en dus kan ik nu gewoon bij eric op de kamer liggen. Vervolgens gingen we de stad verkennen. en in de avond hadden we een boottocht door de stad. Het was echt supermooi. Daarna gingen we nog stappen, als het allemaal niet gekker kan. Daar zin de discotheeks van 10-6 open, gekkeheid.

Zaterdag
In de ochtend gingen we ontbijten en daarna gingen we de musea's bezoeken. In sint-petersburg is echt alles groot veel en lange tochten door de musea. Ik ben de namen kwijt van de musea maar het waren wel super mooie gebouwen. In de middag zijn we door de stad heen gelopen om wat kerken enz. te zijn.
Daarna zijn we in de avond naar de tweede uitgaanscentrum geweest om op stap te gaan. Rusland met zijn stappen.... blijft goed :)

Zondag
Ik ging rond 5 uur slapen en we zouden wat vroeger opstaan om onze kamer op te ruimen en dan ontbijten en dan de bus in. Helaas werkte me wekker niet, en zodoende sliepen we tot 8 a 9 uur in de ochtend. We schrokken wakker en toen moesten we een beetje heel erg haasten. Dus alles snel inpakken, effe douchen en daarna even eten en met de laatste dag mee. Dat was overal de verschillende catedraals bezoeken.
Zoals de bloody cathedraal, en de sint Nicholas cathedraal
De musea die we bezocht hebben, zijn: Hermitage.
De zondag avond gingen we weer de boot op.
Ik was een klein beetje moe en dacht een klein powernap te nemen (uurjte slapen ofzo) maar helaas werd dat de helenacht...

Maandag
De ochtend had ik even voor het ontbijt op de boot betaald en natuurlijk tijdens het ontbijt zoveel mogelijk eten in me tas stoppen, zodat ik ook als lunch kon gebruiken. Want het eten op de boot was erg goed.
Daarna hadden we weer een terugreis van 5 of 6 uur.
Nadat we terug waren bij de appartementen hadden we onze kleding nog gewassen en daarna niet zo heel veel meer gedaan.
De sint-petersburg trip was heel erg leuk!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Vaasa

Teun

Ik ga voor mijn studie een half jaar naar Finland. In Finland ga ik een EPS volgen. EPS staat voor Europese Project Semester. Dit project houd in dat je met studenten uit verschillende landen samen aan een project gaat werken. Het project zal waarschijnlijk bestaan uit een groene energie project. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn verhalen zullen lezen, en blijven volgen. Natuurlijk zal ik ook mijn best doen om de foto's erop zetten, vanwege dat foto's meer als 1000 woordjes tikken zal zijn.

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 6679

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 31 December 2014

Finland

Landen bezocht: